Training Strategische Contentplanning

Voor je begint…

Het is vaak verleidelijk om direct een video aan te klikken, maar ik wil je toch vragen om eerst het werkboek te downloaden en te beginnen met de vragen op pagina 3 en 4. Die helpen je om tijdens de training een aantal doelen scherp in de gaten te houden. In de video’s verwijs ik ook naar deze vragen en jouw antwoorden hierop.

Veel plezier!
Linda Krijns

Download je werkboek

Download het Excel voor je planning

De Excel template van de contentplanning die in enkele video’s aan bod komt, vind je op Google Drive.

Maak een kopie voor eigen gebruik en pas hem gerust aan zodat deze naadloos aansluit bij jouw werkwijze.

De template bevat ook een kalender. Die kan handig zijn maar je kunt ook heel goed een papieren planner gebruiken. De varianten met een spiraal en een weekindeling verdeeld over twee pagina’s helpen je om je planning visueel te maken en bij de hand te hebben. Dat is vooral aan te bevelen als je veel social media berichten plaatst.

Video 1: start vanuit je eigen plannen

Handige links bij de video

Pdf van de video

Video 2: Check je bestaande content

Handige links bij de video

Pdf van de video

Video 3: Onderwerpen bedenken

Belangrijke tip

Maak zeker content over je aanbod. Veel contentmakers zijn daar te terughoudend in en dan mis je omzetkansen.

Pdf van de video

Video 4: content formats

Belangrijke tip

Kies formats die je aanspreken en haalbaar zijn maar kijk zeker welke formats specifiek passen bij welk marketingdoel (zie werkboek en video 5).

Pdf van de video

Video 5: check je longlist

Dit is misschien wel de belangrijkste video van de hele training…

Pdf van de video

Video 6: content slim hergebruiken

Handige links bij de video

Pdf van de video

Video 7: van planning naar kalender

Handige links bij de video

Pdf van de video